Digitális témahét
Győri Radnóti Iskola Digitális témahétre beküldött anyaga az intézményi kategóriában 3. helyezést ért el.
Fenyődíszek 3D-s nyomtatóval (Szakács Sándor, tanár ajánlásával)
Karácsony előtti időszakban az informatika szakköri foglalkozások is az adventi várakozás jegyében zajlanak. 3D-s nyomtatóval fenyődíszeket készítettek a sokorópátkai felsősök az adventi vásárra.
Érettségi felkészülés - emelt szintű feladatok
Berta Erika tanárnő (Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium) szeretné segíteni a felkészülést az érettségire néhány emelt szintű feladat ajánlásával. A feladatok online szerkeszthetők, kisebb csoporttal közös munkára is lehetőséget teremtenek.
A Google táblázat remekül bevált, bármelyik táblázatos feladat könnyedén elkészíthető ezzel a módszerrel.
Érettségi, kémia emelt szintű feladat
(Online szerkeszthető, közösen kisebb csoporttal)
Google táblázat, amelyből célszerű saját példányt készíteni. Online oktatásban kis csoporttal közösen kitölthető, szerkeszthető. Remekül bevált, bármelyik táblázatos feladat könnyedén elkészíthető ezzel a módszerrel.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/19pFRyBQmGGVxBb9prfZGbdlSCYZ0_dXrEMiIxRoEQtM/edit#gid=0
- május 15. emelt érettségi 4. feladat
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1he5b_75hVtBNbklcy0IErVs6blYXQPHPZwH321a_yt4/edit#gid=0
Google kérdőív
Makromolekulák és építőköveik
https://docs.google.com/forms/d/1BjYPc6ykQX11NIO3OkWEvUwgkDhEc1T4uQUG2oTSbSQ/edit
Redmenta feladatok
Függvények 8. osztály
https://redmenta.com/?sheet&ks_id=593028356&ref=edit_comp
Az atom szerkezete 9. osztály
Online szabadulószoba
Kreativitás, öröm, kooperáció, élethosszig tartó tanulás, avagy: Hogyan dolgozzunk online szabadulószobával a digitális munkarendben?
Kedves Kollégák!
Digitális átállás 2020 – avagy hogyan vágjunk bele a digitális oktatásba pár nap alatt?
A digitális tanrend bevezetését követően sok már ismert és ismeretlen alkalmazást, weboldalt, programot zúdítottak ránk. Ahhoz, hogy egy kicsit rendszerezhessük eme tudásunkat, bővíthessük ismereteinket, ajánlok figyelmetekbe néhány cikket. Az egyik az E-twinning által készült írás, melynek címe: Digitális átállás 2020 – avagy hogyan vágjunk bele a digitális oktatásba pár nap alatt?
Tanítás otthonról - segítség tanárok számára a digitális tanrendbe történő átálláshoz
A Tempus Közalapítvány Tanítás otthonról – Segítség tanárok számára a digitális tanrendre történő átálláshoz című cikk szintén sok hasznos információt adhat alkalmazásokkal, digitális oktatással kapcsolatban.
Tempus Közalapítvány Tudástár
A Tempus Közalapítvány Tudástárát ajánlom módszertani böngészésre ugyanúgy, mint akár ihletszerzésre. A tudástárban jógyakorlatok, ötletek, projektek, innovatív cikkek és interjúk olvashatók. Kiemelten ajánlom a Digitális módszertár alpontot.
Pedagógusok számára ajánlott oldal
Világi Hajnalka által összeállított PPT prezentáció Digitális környezet fejlesztése címmel:
Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája (DOS)
Jövőkép
20. századi tudással nem lehetünk versenyképesek a 21. században. A digitális eszközöket és szemléletmódot be kell vinni a tantermekbe, mivel napról napra mélyebben integrálódnak a hétköznapi életünkbe is.
Esélyteremtés
Cél, hogy ne kerülhessenek ki az oktatási rendszerből úgy fiatalok, hogy nem rendelkeznek alapvető digitális képességekkel. Ennek a célnak a megvalósításához szükség van az oktatási intézmények digitális eszközökkel való felszerelésére.
Digitális jólét
A mindennapi oktatási tevékenység technológiaalapú környezetre adaptálása nemcsak érdekesebbé és követhetőbbé teszi a tananyagot, de fokozza is a diákok tanulási kedvét és eredményességét.
Cél, hogy ne kerülhessenek ki az oktatási rendszerből úgy fiatalok, hogy nem rendelkeznek alapvető digitális képességekkel.