Digitális témahét

Győri Radnóti Iskola Digitális témahétre beküldött anyaga az intézményi kategóriában 3. helyezést ért el.

Tanár és diákok tableten tanulnak
A diákok és a tanár a robotépítést tanulmányozzák
A tanár figyeli ahogyan a diákok a tableten játékosan tanulnak
Tanár és diákok robotokkal készségfejlesztő játékot játszanak

Fenyődíszek 3D-s nyomtatóval (Szakács Sándor, tanár ajánlásával)

Karácsony előtti időszakban az informatika szakköri foglalkozások is az adventi várakozás jegyében zajlanak. 3D-s nyomtatóval fenyődíszeket készítettek a sokorópátkai felsősök az adventi vásárra.

Érettségi felkészülés - emelt szintű feladatok

Berta Erika tanárnő (Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium) szeretné segíteni a felkészülést az érettségire néhány emelt szintű feladat ajánlásával. A feladatok online szerkeszthetők, kisebb csoporttal közös munkára is lehetőséget teremtenek.

A Google táblázat remekül bevált, bármelyik táblázatos feladat könnyedén elkészíthető ezzel a módszerrel.

Érettségi, kémia emelt szintű feladat

(Online szerkeszthető, közösen kisebb csoporttal)

Google táblázat, amelyből célszerű saját példányt készíteni. Online oktatásban kis csoporttal közösen kitölthető, szerkeszthető. Remekül bevált, bármelyik táblázatos feladat könnyedén elkészíthető ezzel a módszerrel.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/19pFRyBQmGGVxBb9prfZGbdlSCYZ0_dXrEMiIxRoEQtM/edit#gid=0

 

  1. május 15. emelt érettségi 4. feladat

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1he5b_75hVtBNbklcy0IErVs6blYXQPHPZwH321a_yt4/edit#gid=0

Google kérdőív

Makromolekulák és építőköveik

https://docs.google.com/forms/d/1BjYPc6ykQX11NIO3OkWEvUwgkDhEc1T4uQUG2oTSbSQ/edit

Redmenta feladatok

Függvények 8. osztály

https://redmenta.com/?sheet&ks_id=593028356&ref=edit_comp

Az atom szerkezete 9. osztály

https://redmenta.com/?sheet&ks_id=1210186434&ref=edit_comp

Online szabadulószoba

Kreativitás, öröm, kooperáció, élethosszig tartó tanulás, avagy: Hogyan dolgozzunk online szabadulószobával a digitális munkarendben?

Kedves Kollégák!

Digitális átállás 2020 – avagy hogyan vágjunk bele a digitális oktatásba pár nap alatt?

A digitális tanrend bevezetését követően sok már ismert és ismeretlen alkalmazást, weboldalt, programot zúdítottak ránk. Ahhoz, hogy egy kicsit rendszerezhessük eme tudásunkat, bővíthessük ismereteinket, ajánlok figyelmetekbe néhány cikket. Az egyik az E-twinning által készült írás, melynek címe: Digitális átállás 2020 – avagy hogyan vágjunk bele a digitális oktatásba pár nap alatt?

https://www.etwinning.hu/post/digitalis-atallas-2020-avagy-hogyan-vagjunk-bele-a-digitalis-oktatasba-par-nap-alatt

Tanítás otthonról - segítség tanárok számára a digitális tanrendbe történő átálláshoz

A Tempus Közalapítvány Tanítás otthonról – Segítség tanárok számára a digitális tanrendre történő átálláshoz című cikk szintén sok hasznos információt adhat alkalmazásokkal, digitális oktatással kapcsolatban.

https://tka.hu/hir/13508/tanitas-otthonrol-segitseg-tanarok-szamara-a-digitalis-tanrendre-torteno-atallashoz

Tempus Közalapítvány Tudástár

A Tempus Közalapítvány Tudástárát ajánlom módszertani böngészésre ugyanúgy, mint akár ihletszerzésre. A tudástárban jógyakorlatok, ötletek, projektek, innovatív cikkek és interjúk olvashatók. Kiemelten ajánlom a Digitális módszertár alpontot.

https://tka.hu/tudastar

Pedagógusok számára ajánlott oldal

Világi Hajnalka által összeállított PPT prezentáció Digitális környezet fejlesztése címmel:

Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája (DOS)

A DOS alapvetően változtatja meg az oktatás és képzés működését Magyarországon.

Jövőkép

20. századi tudással nem lehetünk versenyképesek a 21. században. A digitális eszközöket és szemléletmódot be kell vinni a tantermekbe, mivel napról napra mélyebben integrálódnak a hétköznapi életünkbe is.

Esélyteremtés

Cél, hogy ne kerülhessenek ki az oktatási rendszerből úgy fiatalok, hogy nem rendelkeznek alapvető digitális képességekkel. Ennek a célnak a megvalósításához szükség van az oktatási intézmények digitális eszközökkel való felszerelésére.

Digitális jólét

A mindennapi oktatási tevékenység technológiaalapú környezetre adaptálása nemcsak érdekesebbé és követhetőbbé teszi a tananyagot, de fokozza is a diákok tanulási kedvét és eredményességét.

Cél, hogy ne kerülhessenek ki az oktatási rendszerből úgy fiatalok, hogy nem rendelkeznek alapvető digitális képességekkel.

Széchényi terv által finanszírozott program
Scroll to Top Skip to content